תודעה של אחריות אישית בעולם דו-קטבי
top of page

תודעה של אחריות אישית בעולם דו-קטבי

עודכן: 7 בספט׳ 2023



אנחנו חיים בעולם דו-קטבי, בו מקוטבת אנרגיה זכרית ונקבית. שני הסוגים מתקיימים בכל אחד מאיתנו, בעולמו הפנימי בדומיננטיות משתנה, מאחד לשני וממצב למצב. (מלבד הגוף שמתמסגר לביולוגיה של קוטב אחד קבוע המייצג אותנו כלפי חוץ והחברה כזכר או כנקבה)

אנרגיה נקבית היא אנרגיה שהאיכויות הדומיננטיות בה הן בין היתר, של פסיביות, הכלה, קליטה וספיגה פנימה אלינו. היא יכולה לגרום לנו לשיתוק, להאשמה עצמית…

האנרגיה הזכרית לעומת זאת, מה שחזק בה בין היתר, הוא הדיפה אקטיבית של הסביבה לצורך תפיסת מקום והפעלת מהלכים מחושבים למילוי הרצונות העצמיים.

אין פה טוב או רע, זה לא אישי! מצב נתון בכל סיטואציה, שני צדדים העובדים יחד, עזר כנגד למציאת נקודת האיזון רצויה ומיטיבה מבחינתנו, רצוי לאורך זמן.

בעולמנו המוצק והחומרי, אנחנו לא יכולים ללמוד לאזן את שני סוגי האנרגיה הללו בתוכנו באופן תיאורטי, נחוץ ש ״נטבול״ את עצמנו בבריכת ההתנסות ונחווה אותם דרך החושים שלנו. זה מה שגוף פיזי מאפשר לנו בכל אינטראקציה. זאת כל הפואנטה.

אם כך, אם חווינו מצבים כטראומה - מצבים של אלימות, אכזבה, התעללות, בגידה… ולא משנה אם זה מצד קורבני או תוקפני, אפשר שבאותה נקודת זמן, באותה סיטואציה, לא מצאנו את שיווי המשקל המדוייק לנו בין האנרגיה הנקבית לזכרית. לא הצלחנו לזהות מראש את הסיטואציה ולמונעה, או לא למדנו להגיב ממקום מאוזן מספיק שיאפשר לנו להתרומם ממנה, ואולי גם למנוע את הפעם הבאה.

לכן הייתי אומרת למי שעברו חוויה קשה כזאת, אם כקורבן ואם כתוקפן, (סליחה למי שקשה לו עם זה שאני כורכת אותם יחד), קודם כל קבלו ותנו לעצמכם חיבוק ואהבה, עם הצד הנקבי שלכם. ושנית, אם אתם בשלים להתקדם ולחזק את העצמאות הרגשית שלכם, קחו בעלות על מה שקרה ותתחילו לחזק את הצד החסר. אם הייתם תוקפן, הצד הנקבי של חמלה והבנה חסר. ולהיפך, אם הייתם קורבן, חזקו את הצד הזכרי האקטיבי, היודע לשמור על גבולות ולהילחם עליהם.

ברגע שלקחנו בעלות על החוויה שלנו אנחנו כבר לא בטראומה ולא בקורבנות, אנחנו עושים את מה שכולם עושים - לומדים.


אתם לא אשמים בכלום! זאת היתה נקודת פתיחה קשה. מאתגרת במיוחד… כולם מתחילים תהליך מאיפה שהוא. כולנו לומדים לקום מנפילות וכגודל האתגר - גודל הניצחון.


זה ודאי לא פשוט ובכל זאת, זאת בחירה!

ובחירה, היא זימון כוח ואנרגיה ממקום של בעלות.

אם תבחרו, כוחות ואנרגיה יתייצבו לפקודתכם,

אין סוף עזרה תגיע, האהבה (העצמית) תבוא לקראתכם,

והנה קידמתם תהליך בעל משמעות

ויצאתם מנצחים לנצח :)

אמן.


אשמח לשמוע כל מה שתרצו לשתף, השגות, הערות ובכלל מה מתעורר?

תודה 💙


נ.ב.


ואם תמהתם, איך כל זה קשור למה שאני עושה?

לימודי תודעת העל הם בעיני ״אוטוסטרדה״ ליכולת לאבחן ולזהות את נקודת האיזון החמקמקה הזאת, מעצם העובדה שהם מתרגלים את החשיבה במושגים אנרגטיים על בסיס קבוע ומעניקים הסתכלות על העולם והחיים שלנו מנקודת מבט אנליטית שאיננו מורגלים בה.

57 צפיות0 תגובות
bottom of page
!-- Facebook Pixel Code -->