תודעת העם היהודי-ייעודי! מיהו ומה תפקידו על פי "תודעת העל"
top of page

תודעת העם היהודי-ייעודי! מיהו ומה תפקידו על פי "תודעת העל"

עודכן: 3 בדצמ׳ 2023


מיהו העם היהודי ועל מה התחייב עבור האנושות על פי "תודעת העל"*?

לנוכח השבר והטלטלה שכולנו עוברים במדינה ובתפוצות מאז השבת השחורה, מצאתי לנכון להנגיש כאן תמצית ממסריה של "תודעת העל" לגבי העם היהודי ומדינת ישראל, על פי מיטב הבנתי, אשר נמסרו בהרחבה בשנת 2011 דרך זאב אבירז. המטרה שלי היא לעורר מחשבה וסקרנות למען אחדותנו ההתפתחותית קדימה ולא ההישרדותית בתגובה למכות קשות.

מדובר במסרים לא פשוטים הנוגעים לשורשים עמוקים בתודעתנו, במהותנו הפנימית, שאם אכן נמצא אותם בתוכנו נגדיל משמעותית את הסיכוי לאחדות ושגשוג בחברה הישראלית. תקוותי היא שעצם ההבנה, גם אם היא תיאורטית בשלב זה, תאפשר שינוי והגמשת החשיבה, תאפשר התחלה של צעידה יחד בכוון אמיתי ומציאת דרכים מעשיות להגיע אליו בהדרגה, בחכמה, בדיוק ובפיקחון.


מיהו יהודי?

כאשר "תודעת העל" מדברת על צביר העם היהודי הכוונה שלה אינה בדיוק למי שאנחנו מכנים העם היהודי. כבר מכאן מתחיל שינוי תפיסתי!! מבחינת "תודעת העל" מדובר בקבוצה אוניברסלית מיוחדת בעלת תפקיד כלל עולמי אשר חבריה חופשיים להיוולד בכל מקום ובקרב כל דת ועם. אבל, בקרב מי שאנו מכנים בני העם היהודי הקבוצה המיוחדת הזאת, כנשמות, מהווה רוב. כלומר לא כל מי שנחשב בעולמנו יהודי אכן נמנה על הקבוצה ש"תודעת העל" מדברת עליה. יש רבים שנחשבים יהודים כשרים ברבנות אך בתוך תוכם כנשמה הם אינם נמנים על אותה קבוצה. וישנם כאלה שהם כן שייכים לקבוצה הנבחרת הזאת והם יחיו כפרטים בולטים בקרב עמים ודתות אחרות.

לכן אין למידע הזה משמעות ברמה האישית אלא העקרונית, הקולקטיבית ההבנתית בלבד.

עבור המדינה שלנו, המידע מאוד קריטי משום שהיא במהותה אמורה לשרת את היעוד המרכזי של אותה קבוצת נשמות מיוחדת, ברמה הגבוהה. בדיוק לצורך כך היא הוקמה בדרך שיש המכנים פלאית. ולכן, אם מדינה לא מבינה בכלל את הסיבה המיוחדת לקיומה – היא מבלי דעת יכולה להוביל ח"ו לחיסול עצמה.

העם הנבחר

כאשר נבחרת קבוצת נשמות לשמש תפקיד כלל עולמי לטווח רחוק, זהו אמצעי מיוחד שננקט בשל סיבות רבות משקל, סיבות-על בקנה מידה אסטרטגי רחב.

צביר העם היהודי מונה כאלו שבחרו ונבחרו לבצע שליחות קשה, ארוכה וכפוית טובה למען מעבר חשוב של כלל האנושות. מעבר שנמשך בהדרגה לאורך אלפי שנים לקראת תקופת שינוי וחילופי מגמות בבריאה שאליה הגענו היום.

מדובר בשינוי מאורח חיים אחד לאורח חיים חדש ושונה ב180 מעלות.


צביר העם היהודי נבחר להוות כמיקרוקוסמוס שכולל ייצוגים של כל חלקי האנושות כולה על מנת לסייע לכל חלקי האנושות לבצע מעבר מאתגר מאוד ביתר קלות.

לכן איננו יכולים להתאחד כמו יתר העמים. ולכן העם העברי הוא למעשה העם המעביר (לאחר שחצה בעצמו את הים). כך מטפורית, קריעת ים סוף מתארת את המים נסוגים מפני אוויר, שזה מהותו האנרגטית של השינוי מבחינת האלמנטים - המעבר מחוויות על בסיס יסוד המים לחוויות על בסיס יסוד האוויר.

האנושות, כצבר חוקרים ב ״מעבדת מחקר״ עוברת מחקר יסוד המים המלווה בהרמוניה של חיבורים רגשיים והמאופיין בחומריות, רגשנות, איטיות, מיסגור, פרטניות ותקשורת בהסתרה, לחקר מסוג שונה לחלוטין של יסוד האוויר מלווה בהרמוניה של חיבורים יותר ענייניים ומאופיין בעולמות וירטואליים, במהירות, ביכולות מנטאליות מואצות, בפתיחות, בחופש, בטכנולוגיה, בשדות אנרגטיים, בתועלות ופתרונות אוניברסליים, בתקשורת נפוצה, בשקיפות ובשיתופי פעולה למען מטרה משותפת. זהו תהליך התפתחותי כולל אשר כולנו לוקחים בו חלק מדעת או מבלי דעת, חלקנו מקדמים אותו בקבלת חדשנות וקידמה וחלקנו מעכבים אותו בשמרנות קיצונית ואחיזה בעבר, במוכר והידוע. הביטוי ״אחרית הימים״ המכוון לימינו כניראה שאינו מתכוון לימים מלשון ״יום״ אלא לימים מלשון ״ים״ כלומר, אחרית עידן חקר יסוד המים.


העם הייעודי

המשימה שהוטלה על הקבוצה הקטנה הנבחרת הזאת הייתה להפיץ עצמם בקרב בני כל העמים ולהוות זרז לחדשנות. להפיץ רעיונות חדשניים שיובילו בהדרגה לשינוי אורחות החיים הארציים כפי שהכרנו אותם עד כה. הרגלים שזמנם מלכתחילה היה קצוב ובכך בהדרגה להכין את האנושות למעבר התפתחותי צפוי ובלתי נמנע. מעבר לעידן בן אלפי שנים קדימה שיעסוק בחקר מסוג חדש, בדרך חדשה לחלוטין -

לצורך התפקיד והייעוד, בני העם היהודי – כנשמות, צוידו בתקציב אנרגטי מיוחד משלהם, בכוחות הישרדות, ביכולות אישיות מוגברות וברעיונות חדשניים אשר ישנו את הדרכים שבהם אנו פותרים את הבעיות שלנו, דרכי ההתארגנות שלנו והשאיפות שלנו, ובכך להציב אלטרנטיבה ניסיונית חכמה, יעילה ומועילה יותר לא רק למעטים אלא לכלל האנושות.

מדובר על מעבר הכולל הרחבת תפיסה ממודעות אישית מצומצמת אנושית שבטית לתודעה רחבה וכלל מערכתית שאיננו מורגלים בה.

אותן נשמות צוידו במה שמכונה לעתים הגנום היהודי - רעיונות שלא מן העולם הזה, אשר יספקו לעולם פתרונות ביניים לבעיות הקריטיות של אקולוגיה, מזון, ביגוד, אנרגיה, רפואה, חינוך וכו'... בעיות שהצטברו ושעוד צפויות להיווצר במצב שבו עולם ידוע וישן הולך ונעלם ועולם עתידי חדש לחלוטין הולך ונבנה בתנאים אקלימיים שונים. עולם של התפתחות מהירה, חיסכון אנרגטי והתייעלות חכמה.

ההתארגנות האזרחית המהירה והספונטאנית שחווינו מיידית לאחר המכה של ה7 לאוקטובר היא ביטוי למסוגלות המיוחדת שאנו נושאים כבעלי תפקיד מיוחד. מכאן כניראה נובע הביטוי עם סגולה = עם המסוגלות.

הברית

החיים בעולמנו החומרי חייבו תנאים של נתק חושי ממימדים גבוהים יותר בבריאה. מכיון שכך, התפתחו בעולמנו אורחות החיים הארציים הנפרדים ודפוסי המחשבה הארצית, הגישה, השליטה, המנהגים... וכל אלה מאוד ממכרים, בזבזניים וקשים לשינוי ולפרוק.

מכיון שכך, היה ברור שההתחייבות החוזית לשנות הרגלים ודפוסים באמצעות הקבוצה הקטנה של העם היהודי תיתקל בהתנגדות רבה מצד כלל העולם שאינו מודע לצורך בשינוי ואינו רוצה אותו. וכאן טמון שורש תופעת האנטישמיות הייחודית לנו שאין לה הסבר שממש מניח את הדעת.

לצורך כך נכרתה ברית הגנה מיוחדת עם צביר העם היהודי. מטרתה לספק הגנה ולנטרל התנכלות לניסיונות החידוש והשינוי בעולם.

אך ההגנה אינה מסופקת אוטומטית! היא מותנית במימוש התפקיד על ידי צביר העם היהודי (ומכאן גם העדרה). ואנו סטינו מהייעוד שלנו לטובת נוחות/כסף וכו׳...

למה ארץ ישראל?


צביר העם היהודי במהותו אינו מתחבר לאדמה ולקביעות ככל העמים. מתוקף תפקידו עליו להיות גמיש וחופשי ולהתמקד ב"כיבושים של הדעת" ולא של אדמות.

הוא נשלח להתמקם בארץ ישראל, במזרח התיכון, מכיון שזאת נקודת מעבר מתאימה להפצה ומכיון שכאן שוכנת הקבוצה שעבורה המעבר המתקרב הוא הקשה ביותר והיא האיסלם.

ככל שעובר הזמן והאיסלם לא מתקדם, הוא חש שהוא עלול "לפספס את הרכבת” והוא מקצין את התנגדותו.

זהו השורש התודעתי העמוק שגורם להקצנה גוברת ולקונפליקט הגדול בין העם היהודי וכל מה שהוא מייצג לבין האיסלם.

אנו איננו אחראים עליו, אלא רק על הדיוק עם עצמנו. הבנת התפקיד והתלכדות סביבו היא המפתח לאחדותנו במדינה ולהגנה בטווח הרחוק. זהו המפתח ליצירת תנאים המאפשרים התפתחות קדימה שרובנו מייחלים לה.

הפער בין המצוי לרצוי

מסיבות רבות ושונות אותן מפרטת תודעת העל, צביר העם היהודי מימש חלקית בלבד את מה שהוא אמור היה לבצע עד כה. בעיקר חסרה לו ההבנה הבסיסית שיש תפקיד מאחורי קיומנו - להאיר את דרכה של האנושות קדימה.


ה״אור לגויים״ ששגור בפינו אינו מכוון לדברי תורה ומצוות אלא לקידום האנושות בפתרונות חדשניים וחכמים לבעיותיה המורכבות. העולם אינו ממתין לנו. הוא מתפתח כך או כך… השאלה אם נתעשת וניקח את המושכות יחד, או שנופץ שוב לתפוצות להוביל חדשנות כבודדים בדרך אחרת. כך או כך, את ייעודנו נבצע.

מדינת ישראל עדיין יכולה להיות מדינה יהודית-יעודית ודמוקרטית. עוד לא מאוחר. תלוי באם נתעורר ונבחר בנאמנות ובדיוק למי שאנו בפנים, לטובתנו ולטובת התפתחות כלל האנושות עם מבט קדימה אל עידן שונה אך מרתק ומהנה באופן שאיננו יכולים לשער.


באהבה ובהצלחה!

אילנה.


זה על קצה המזלג! -



18 צפיות0 תגובות
bottom of page
!-- Facebook Pixel Code -->