top of page

תודעת העם היהודי-ייעודי! מיהו ומה תפקידו על פי "תודעת העל"

עודכן: 26 במאי


מיהו העם היהודי ועל מה התחייב עבור האנושות על פי "תודעת העל"*?

לנוכח השבר והטלטלה שכולנו עוברים במדינה ובתפוצות מאז השבת השחורה, מצאתי לנכון להנגיש כאן תמצית ממסריה של "תודעת העל" לגבי העם היהודי ומדינת ישראל, על פי מיטב הבנתי, אשר נמסרו בהרחבה בשנת 2011 דרך זאב אבירז. המטרה שלי היא להנגיש מבט-על מבחוץ על עצמנו שלחלוטין אינו אינטואיטיבי. לעורר מחשבה וסקרנות למען אחדותנו ושגשוגנו קדימה.

מדובר במסרים לא פשוטים הנוגעים לשורשים עמוקים בתודעתנו, במהותנו הפנימית, שאם אכן נמצא אותם בתוכנו נגדיל משמעותית את הסיכוי לאחדות ושגשוג בחברה הישראלית. תקוותי היא שעצם ההבנה, גם אם היא תיאורטית בשלב זה, תאפשר שינוי והגמשת החשיבה, תאפשר התחלה של צעידה יחד בכוון אמיתי ומציאת דרכים מעשיות להגיע אליו בהדרגה, בחכמה, בדיוק ובפיקחון.


מיהו יהודי?

כאשר "תודעת העל" מדברת על צביר העם היהודי הכוונה שלה אינה בדיוק למי שאנחנו מכנים העם היהודי. כבר מכאן מתחיל שינוי תפיסתי!! מבחינת "תודעת העל" מדובר בקבוצה אוניברסלית מיוחדת בעלת תפקיד כלל עולמי אשר חבריה חופשיים להיוולד בכל מקום ובקרב כל דת ועם. אבל, בקרב מי שאנו מכנים בני העם היהודי הקבוצה המיוחדת הזאת, כנשמות, מהווה רוב. כלומר לא כל מי שנחשב בעולמנו יהודי אכן נמנה על הקבוצה ש"תודעת העל" מדברת עליה. יש רבים שנחשבים יהודים כשרים ברבנות אך בתוך תוכם כנשמה הם אינם נמנים על אותה קבוצה. וישנם כאלה שהם כן שייכים לקבוצה הנבחרת הזאת והם יחיו כפרטים בולטים בקרב עמים ודתות אחרות.

לכן אין למידע הזה משמעות ברמה האישית אלא העקרונית, הקולקטיבית ההבנתית בלבד.

עבור המדינה שלנו, המידע מאוד קריטי משום שהיא במהותה אמורה לשרת את היעוד המרכזי של אותה קבוצת נשמות מיוחדת, ברמה הגבוהה. בדיוק לצורך כך היא הוקמה בדרך שיש המכנים פלאית. ולכן, אם מדינה לא מבינה בכלל את הסיבה המיוחדת לקיומה – היא מבלי דעת יכולה להוביל ח"ו לחיסול עצמה.

העם הנבחר

כאשר נבחרת קבוצת נשמות לשמש תפקיד כלל עולמי לטווח רחוק, זהו אמצעי מיוחד שננקט בשל סיבות רבות משקל, סיבות-על בקנה מידה אסטרטגי רחב.

צביר העם היהודי מונה כאלו שבחרו ונבחרו לבצע שליחות קשה, ארוכה וכפוית טובה למען מעבר חשוב של כלל האנושות. מעבר שנמשך בהדרגה לאורך אלפי שנים לקראת תקופת שינוי וחילופי מגמות בבריאה שאליה הגענו היום.

מדובר בשינוי מאורח חיים אחד לאורח חיים חדש ושונה ב180 מעלות.


צביר העם היהודי נבחר להוות כמיקרוקוסמוס שכולל ייצוגים של כל חלקי האנושות כולה על מנת לסייע לכל חלקי האנושות לבצע מעבר מאתגר מאוד ביתר קלות.

לכן איננו יכולים להתאחד כמו יתר העמים ולכן אנחנו מפולגים מאז ומעולם. כלומר, העם העברי הוא למעשה העם המעביר (לאחר שחצה בעצמו את הים). כך מטפורית, קריעת ים סוף מתארת את המים נסוגים מפני אוויר, שזה מהותו האנרגטית של השינוי מבחינת האלמנטים - המעבר מחוויות על בסיס יסוד המים לחוויות על בסיס יסוד האוויר.


האנושות, כצבר חוקרים ביקום שהוא ״מעבדת מחקר״, עוברת מחקר יסוד המים והרמוניה של חיבורים רגשיים והמאופיין בחומריות, רגשנות, איטיות, מיסגור, פרטניות ותקשורת בהסתרה, לחקר מסוג שונה לחלוטין של יסוד האוויר מלווה בהרמוניה של חיבורים ענייניים ומאופיין בעולמות וירטואליים, בשינויים מהירים, ביכולות מנטאליות מואצות, בפתיחות, בחופש, בטכנולוגיה, בשדות אנרגטיים, בתועלות ופתרונות אוניברסליים, בתקשורת נפוצה, בשקיפות ובשיתופי פעולה למען מטרה משותפת. זהו תהליך התפתחותי כולל אשר כולנו לוקחים בו חלק מדעת או מבלי דעת, חלקנו מקדמים אותו בקבלת חדשנות וקידמה וחלקנו מעכבים אותו בשמרנות קיצונית ואחיזה בעבר, במוכר והידוע. הביטוי ״אחרית הימים״ המכוון לימינו בראיה הזאת אינו מתכוון לימים מלשון ״יום״ אלא לימים מלשון ״ים״ כלומר, אחרית עידן חקר יסוד המים.


העם הייעודי

המשימה שהוטלה על הקבוצה הקטנה הנבחרת הזאת הייתה להפיץ עצמם בקרב בני כל העמים ולהוות זרז לשינוי וחדשנות. להפיץ רעיונות חדשניים שיובילו בהדרגה לשינוי אורחות החיים הארציים כפי שהכרנו אותם עד כה. הרגלים שזמנם מלכתחילה היה קצוב ובכך בהדרגה להכין את האנושות למעבר התפתחותי צפוי ובלתי נמנע. מעבר לעידן בן אלפי שנים קדימה שיעסוק בחקר מסוג חדש, בדרך חדשה לחלוטין -

לצורך התפקיד והייעוד, בני העם היהודי – כנשמות, צוידו בתקציב אנרגטי מיוחד משלהם, בכוחות הישרדות, ביכולות אישיות מוגברות וברעיונות חדשניים אשר ישנו את הדרכים שבהם אנו פותרים את הבעיות שלנו, דרכי ההתארגנות שלנו והשאיפות שלנו, ובכך להציב אלטרנטיבה ניסיונית מחדשת, חכמה, יעילה ומועילה יותר לא רק למעטים אלא לכלל האנושות.

מדובר על מעבר הכולל הרחבת תפיסה ממודעות אישית מצומצמת אנושית שבטית לתודעה רחבה וכלל מערכתית שאיננו מורגלים בה.

אותן נשמות צוידו במה שמכונה לעתים הגנום היהודי - רעיונות שלא מן העולם הזה, פיסיקה חדשה אשר בעזרתה ימצאו פתרונות ביניים לבעיות גלובליות קריטיות בכל התחומים: אקולוגיה, מזון, ביגוד, אנרגיה, רפואה, חינוך, נשק וכו'... בעיות שהצטברו ושעוד צפויות להיווצר במצב שבו עולם ידוע וישן הולך ונעלם ועולם עתידי חדש לחלוטין הולך ונבנה בתנאים אקלימיים שונים. עולם של התפתחות מהירה, חיסכון אנרגטי והתייעלות חכמה.

ההתארגנות האזרחית המהירה והספונטאנית שחווינו מיידית לאחר המכה של ה7 לאוקטובר נותן ביטוי למסוגלות המיוחדת שאנו נושאים במהותנו. מכאן כניראה נובע הביטוי עם סגולה = עם המסוגלות.

הברית

חיים בעולם חומרי חייבו נתק תקשורתי ממימדים גבוהים יותר בבריאה. מכיון שכך, השתרשו בעולמנו אורחות חיים ארציים נפרדים, תורות, דפוסי מחשבה, גישות, משטרים, מנהגים... וכל אלה מאוד קשים לשינוי ולפרוק.

מכיון שכך, היה ברור שהתחייבות חוזית לשנות הרגלים ודפוסים באמצעות הקבוצה הקטנה של העם היהודי תיתקל בהתנגדות רבה מצד כלל העולם שאינו מודע לצורך בשינוי ואינו רוצה אותו. וכאן טמון שורש תופעת האנטישמיות הייחודית לנו שאין לה הסבר שממש מניח את הדעת.

לצורך כך נכרתה ברית הגנה מיוחדת עם צביר העם היהודי. מטרתה לספק הגנה ולנטרל התנכלות לניסיונות החידוש והשינוי בעולם.

אך ההגנה אינה מסופקת אוטומטית! היא מותנית במימוש התפקיד על ידי צביר העם היהודי (ומכאן גם העדרה). ואנו סטינו מהייעוד שלנו לטובת נוחות/כסף וכו׳...

למה ארץ ישראל?


צביר העם היהודי במהותו אינו מתחבר לאדמה ולקביעות ככל העמים. מתוקף תפקידו עליו להיות גמיש וחופשי ולהתמקד ב"כיבושים של הדעת" ולא של אדמות.

הוא נשלח להתמקם בארץ ישראל, במזרח התיכון, מכיון שזאת היתה נקודת מעבר מתאימה להפצה בעולם העתיק ומכיון שכאן שוכנת הקבוצה שעבורה המעבר המתקרב הוא הקשה ביותר - בני דודנו האיסלם.

ככל שעובר הזמן והאיסלם לא מתקדם, הוא חש שהוא "מפספס את הרכבת” והוא מקצין את התנגדותו.

זהו השורש התודעתי העמוק שגורם להקצנה גוברת ולקונפליקט הגדול בין העם היהודי וכל מה שהוא מייצג לבין האיסלם.

אנו איננו אחראים עליו, אלא רק על הדיוק עם עצמנו. הבנת התפקיד והתלכדות סביבו היא האפשרות היחידה שלנו להשיג אחדות משמעותית. אם אנחנו חפצי חיים נידרש להתחבר לרעיון משותף, סיפור משותף, יעוד משותף, שבהתאם להגיון הזה גם יזכה אותנו בהגנה ״מגבוה״ כמדינה בטווח הרחוק. עשיית חדשנות אינה מחייבת יותר להתפזר פיזית לכל התפוצות. אמצעי התקשורת של ימינו מאפשרים לכל רעיון להתחבר לכל אחד מכל מקום. ביחד נוכל לייצר חברה שמפוקסת על מחקר ופיתוח וטיפוח כל ילד על מנת להנות מיכולותיו לתרום לייעוד המרכזי.

הפער בין המצוי לרצוי

מסיבות רבות ושונות אותן מפרטת תודעת העל, צביר העם היהודי מימש חלקית בלבד את מה שהוא אמור היה לבצע עד כה. בעיקר חסרה לנו ההבנה הבסיסית שיש תפקיד מאחורי קיומנו - להאיר את דרכה של האנושות קדימה דרך חדשנות מיטיבה ומקדמת.


ה״אור לגויים״ ששגור בפינו אינו מכוון לדברי תורה ומצוות או לצדיקות, אלא לקידום האנושות בפתרונות חדשניים וחכמים לבעיותיה המורכבות. העולם אינו ממתין לנו. הוא מתפתח כך או כך… השאלה אם נתעשת וניקח את המושכות יחד, או שנופץ שוב לתפוצות להוביל חדשנות כבודדים בדרך אחרת. כך או כך, את ייעודנו נבצע.


מדינת ישראל עדיין יכולה להיות מדינה יהודית-יעודית ודמוקרטית. עוד לא מאוחר. תלוי באם נתעורר ונזהה את מי שאנו בתוך תוכנו, לטובתנו ולטובת התפתחות כלל האנושות עם מבט קדימה אל עידן שונה אך מרתק ומהנה באופן שאיננו יכולים לשער.


באהבה ובהצלחה!

אילנה.


זה על קצה המזלג! -



35 צפיות0 תגובות

Comentários

Avaliado com 0 de 5 estrelas.
Ainda sem avaliações

Adicione uma avaliação
bottom of page
!-- Facebook Pixel Code -->